kosciuszkoGodło PolskiZespół Szkół Nr 1

im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie

ul. Zamkowa 1, 22-300 Krasnystaw

tel/fax: (82) 576 37 55

e-mail: sekretariat@zsnr1-kosciuszko.pl

 

erazmus.png

 

REGULAMIN REKRUTACJI

DO UDZIAŁU W PROJEKCIE

„Europejskie praktyki zawodowe – Zetka w Hiszpanii”

realizowanym w ramach projektu

ERASMUS+

Niniejszy Regulamin określa zasady uczestnictwa w projekcie „Europejskie praktyki zawodowe – Zetka
w Hiszpanii”
realizowanego w ramach programu Erasmus+ przez Zespół Szkół Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie a w szczególności:

  • punktowe/wagowe kryteria kwalifikacyjne,
  • zasady kwalifikacji uczestników,
  • formalne i organizacyjne procedury rekrutacji i przyjmowania zgłoszeń.

Uczestnicy projektu odbędą 3-tygodniową praktykę zawodową zorganizowany we współpracy z:

  • euroMind Projects / Hiszpania/ - dla 54 uczestników kształcących się
    w zawodach: technik ekonomista, technik mechanik, technik budownictwa/murarz -tynkarz, technik żywienia i usług gastronomicznych/kucharz, technik usług fryzjerskich i technik pojazdów samochodowych/mechanik pojazdów samochodowych .

Koszty podróży, pobytu i praktyk zawodowych będą w całości finansowane ze środków Unii Europejskiej - programu Erasmus+. Praktyki zagraniczne będą realizowane w następujących terminach:

Miejscowość

Liczba uczestników

Partner / Kraj

Termin mobilności

SEWILLA

18+2

euroMind Projects / Hiszpania

11.04.2021-01.05.2021

UBEDA

18+2

euroMind Projects / Hiszpania

05.09.2021-25.09.2021

MALAGA

18+2

euroMind Projects / Hiszpania

13.02.2022-05.03.2022

  1. GRUPA DOCELOWA OBJĘTA PROCESEM REKRUTACJI
    • O zakwalifikowanie do udziału w projekcie aplikować mogą wyłącznie uczniowie Zespołu Szkół Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie kształcący się w zawodach: technik ekonomista, technik mechanik, technik budownictwa/murarz - tynkarz, technik żywienia i usług gastronomicznych/kucharz, technik usług fryzjerskich, technik pojazdów samochodowych/mechanik pojazdów samochodowych
    • Uczestnikami projektu w Hiszpanii będzie 54 uczniów w podziale na 3 tury.
      W każdej turze będzie uczestniczyło 18 uczniów kształcących się w zawodach:

- technik ekonomista – 2 uczniów,

- technik mechanik – 1 uczeń,

- technik budownictwa/murarz-tynkarz – 1 uczeń,

- technik żywienia i usług gastronomicznych/kucharz – 10 uczniów,

- technik usług fryzjerskich - 2 uczniów

- technik pojazdów samochodowych/mechanik pojazdów samochodowych – 2 uczniów

  • Kwalifikowanie uczestników do projektu odbędzie się według:
  • Wszystkich wymaganych kryteriów formalnych;
  • Zestawienia ogólnej sumy punktów uzyskanych w procesie rekrutacji
    w ramach kryteriów merytorycznych oraz kryteriów premiujące;
  • Braku odniesienia do wskazanych w podpunkcie 3.5 Regulaminu Rekrutacji kryteriów wykluczających;
  1. PROCEDURA PRZYJMOWANIA ZGŁOSZEŃ
  • Wyboru uczestników projektu wśród kandydatów dokona Komisja Rekrutacyjna powołana Zarządzeniem przez Dyrektora szkoły pana Wojciecha Maślony.
  • Wszystkie pytania odnośnie procedury rekrutacji oraz dokumentacji kierować należy bezpośrednio do koordynatora projektu: pani Moniki Łepik lub do specjalisty ds. monitoringu i ewaluacji: pani Małgorzaty Jędruszczak;
  • Procedura rekrutacji obejmuje następujące etapy:
  • zaproszenie uczniów do udziału w projekcie poprzez akcję informacyjną, publikację Ogłoszenia Rekrutacyjnego oraz udostępnienie całości dokumentacji rekrutacyjnej wraz
    z niniejszym Regulaminem;
  • złożenie wymaganego kompletu dokumentów rekrutacyjnych w ciągu 7 dni od spotkania rekrutacyjnego zaplanowanego dla grupy I w lutym 2021, grupy II w maju 2021 i grupy III
    w październiku 2021 w sekretariacie szkoły lub u koordynatora projektu.
  • Komplet dokumentów obejmuje:

- Formularz rekrutacyjny do udziału w projekcie Erasmus+;

- Oświadczenie o braku przeciwwskazań lekarskich – jako załącznik nr 1 do formularza rekrutacyjnego (podpisane przez rodzica/prawnego opiekuna ucznia);

- Pisemna rekomendacja nauczyciela kierunkowego przedmiotu zawodowego stanowiąca załącznik nr 2 do formularza rekrutacyjnego;

- Pisemna opinia pedagoga szkolnego  stanowiąca załącznik nr 3 do formularza rekrutacyjnego;

  • przekazanie potwierdzenia przyjęcia kompletu dokumentów rekrutacyjnych dla ucznia
    i rodzica poprzez dziennik elektroniczny;
  • weryfikacja dokumentów przez Komisję Rekrutacyjną pod względem formalnym
    i merytorycznym,
  • przeprowadzenie przez członków Komisji Rekrutacyjnej wskazanych
    w kryteriach rekrutacji rozmów indywidualnych w języku angielskim;
  • ogłoszenie wyników kwalifikacji na tablicy ogłoszeń obok pokoju nauczycielskiego
    w postaci listy rankingowej wraz z listami rezerwowymi w podziale na dany kierunek kształcenia uczestników, w terminie 7 dni od daty złożenia dokumentów,
  • przyjęcie ewentualnych, pisemnych odwołań od wyników prac Komisji Rekrutacyjnej
    w terminie 5 dni do dyrektora szkoły/koordynatora,
  • w przypadku niewyłonienia przewidzianej wnioskiem projektowym liczby uczestników koordynator projektu ogłosi rozpoczęcie rekrutacji uzupełniającej. Będzie ona realizowana na zasadach identycznych, jak rekrutacja pierwotna, a o fakcie i terminach jej rozpoczęcia szkoła poinformuje nowym Ogłoszeniem Rekrutacyjnym.
  • odbycie pierwszego spotkania informacyjno – organizacyjnego dla uczestników zakwalifikowanych do projektu odbędzie się terminie 14 dni po zakończeniu rekrutacji.
  • Procedura rekrutacji uzupełniającej stosowana będzie także w przypadku braku możliwości zastąpienia w składzie grupy projektowej ucznia, który został zakwalifikowany do udziału, ale złożył rezygnację już po ogłoszeniu wyników rekrutacji bądź w wyniku złamania postanowień Regulaminu Stażu Zagranicznego został usunięty z grona uczestników projektu;

 

  1. KRYTERIA REKRUTACJI UCZESTNIKÓW

 

  • Kryteria wyboru uczestników podzielone są na formalne, merytoryczne, premiujące
    i wykluczające
    ;
  • Do kryteriów formalnych zaliczamy:
  • przynależność do wskazanej w punkcie pierwszym Regulaminu grupy docelowej;
  • kształcenie na poziomie klas I-IV we wskazanych zawodach;
  • przedłożenie we wskazanych terminach wszystkich wymaganych i kompletnych dokumentów rekrutacyjnych,
  • uzyskanie formalnej, pisemnej rekomendacji do udziału w projekcie podpisanej przez nauczyciela kierunkowego przedmiotu zawodowego,
  • załączenie pisemnej opinii pedagoga szkolnego,
  • posiadanie dowodu osobistego lub paszportu z terminem ważności obejmującym minimum 1 rok od daty zakończenia procedury rekrutacji (lub złożenie pisemnego zobowiązania do przedłożenia w/w dokumentu w nieprzekraczalnym terminie do 1 miesiąca od daty zamknięcia procedury rekrutacji);

W przypadku niespełnienia przez ucznia któregokolwiek ze wskazanych powyżej kryteriów formalnych dokumentacja rekrutacyjna nie będzie dalej analizowana pod kątem kryteriów merytorycznych, premiujących czy wykluczających, a w protokole prac Komisji Rekrutacyjnej oraz na liście rankingowej obok imienia i nazwiska ucznia umieszczona zostanie adnotacja: „Nie spełniono kryteriów formalnych”;

  • Do kryteriów wykluczających zaliczamy:
  • Posiadanie przez ucznia nagany Dyrektora szkoły (kryterium weryfikowane na podstawie informacji wychowawcy klasy);
  • Posiadanie przez ucznia łącznego, procentowego wskaźnika frekwencji na obowiązkowych, planowych zajęciach lekcyjnych poniżej 50% (ostatni pełny semestr);
  • Posiadanie więcej niż jednej oceny niedostatecznej przez ucznia uzyskanej w klasyfikacji za ostatni, pełny semestr poprzedzający proces rekrutacji;
  • Brak pozytywnej rekomendacji do udziału w projekcie wystawionej przez pedagoga szkolnego i nauczyciela przedmiotów zawodowych.

W przypadku spełnienia przez ucznia któregokolwiek ze wskazanych powyżej kryteriów wykluczających, dokumentacja rekrutacyjna nie będzie dalej analizowana pod kątem kryteriów merytorycznych i premiujących, a w protokole prac Komisji Rekrutacyjnej oraz na liście rankingowej obok imienia i nazwiska ucznia umieszczona zostanie adnotacja: „Odrzucono ze względu na kryterium wykluczające”;

  • Do kryteriów merytorycznych zaliczamy:
  • Osiągnięcia szkolne ucznia w zakresie średniej ocen ze wszystkich przedmiotów zawodowych za ostatni pełny semestr według skali punktowej umieszczonej poniżej
    w Tabeli 1;
  • Osiągnięcia szkolne ucznia w zakresie oceny z języka angielskiego (podstawowy język projektu) za ostatni pełny semestr według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1;
  • Ocenę komunikatywności w języku angielkim oceniaoną przez nauczyciela języka angielksiego w trakcie romowy;
  • Zachowanie ucznia (ocena wychowawcy klasy) za ostatni pełny semestr według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1;
  • Frekwencja ucznia na planowych, obowiązkowych zajęciach lekcyjnych - % frekwencji za ostatni semestr według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1;
  • Do kryteriów premiujących zaliczamy:
  • Udział w konkursach, olimpiadach, reprezentowanie szkoły – punktacja według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1;
  • Pochodzenie z rodziny niepełnej, wielodzietnej, o niskim statusie materialnym, uczeń z orzeczeniem o niepełnosprawności, zamieszkanie na terenach objętym wskaźnikiem DEGURBA 3 - punktacja według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1;
  • uczniowie klas programowo najwyższych będą rekrutowani do wyjazdu w pierwszej kolejności ze względu na termin ukończenia szkoły i posiadane umiejętności zawodowe - punktacja według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1.

TABELA 1: SKALE PUNKTOWE KRYTERIÓW REKRUTACYJNYCH

L.p.

Kryterium

Liczba punktów

1.

Ocena z języka angielskiego

Max 6 punktów

Ocena

dopuszczająca

2 pkt.

dostateczna

3 pkt.

dobra

4 pkt.

bardzo dobra

5 pkt.

celująca

6 pkt.

2.

Rozmowa w języku angielskim – ocena komunikatywności

0-10 pkt.

3.

Średnia ocen z przedmiotów zawodowych/ostatni semestr

Max 6 punktów

Średnia

poniżej 3.0

0 pkt.

pomiędzy 3.00 – 3.51

1 pkt.

pomiędzy 3.51 – 4.00

2 pkt.

pomiędzy 4.01 – 4.50

3 pkt.

pomiędzy 4.51 – 4.99

4 pkt.

pomiędzy 5.00 - 5.51 

5 pkt.

pomiędzy  5.52 - 6.00

6 pkt.

4.

Ocena z zachowania

Max 10 punktów

Zachowanie

naganne, nieodpowiednie, poprawne

0 pkt.

dobre

3 pkt.

bardzo dobre

6 pkt.

wzorowe

10 pkt.

5.

Frekwencja

Max 8 punktów

Frekwencja

pomiędzy  70 % - 80 %

2 pkt.

pomiędzy  81 % a 90 %

4 pkt.

pomiędzy  91 % a 100 %

8 pkt.

6.

Udział w konkursach, olimpiadach, reprezentowanie szkoły

Dodatkowo

od 0 do 6 pkt.

7.

Pochodzenie z rodziny niepełnej, wielodzietnej, o niskim statusie materialnym, osoba z niepełnosprawnościami, zamieszkanie na terenach objętych wskaźniekiem DEGURBA-3 (weryfikowane we współpracy z wychowawcą klasy i pedagogiem szkolnym)

Dodatkowo
od 1 do 10 punktów

8.

Uczeń  klasy  programowo najwyższych

Dodatkowo
 15 punktów

           
  • Łącznie do uzyskania w procesie rekrutacji jest 71 punktów;
  • W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów o kolejności kandydatów na liście decyduje średnia ocen z przedmiotów zawodowych. Kolejnym kryterium rozstrzygającym będzie wyższa frekwencja, a następnie ocena z języka angielskiego;
  • W postępowaniu kwalifikacyjnym przewiduje się utworzenie list rezerwowych (minimum po 2-3 kandydatów z każdego zawodu), wykorzystywanych w przypadku rezygnacji z udziału w projekcie osób wcześniej zakwalifikowanych, niewypełnienia wymaganych procedur lub niespełnienia przez nich warunków Regulaminu Praktyk Zagranicznych (np. absencji na zajęciach przygotowania językowego, kulturowego, pedagogicznego bądź spotkaniach organizacyjnych), co skutkuje skreśleniem z listy uczestników. Ewentualne uzupełniające postępowanie kwalifikacyjne zakłada poinformowanie osób z listy rezerwowej o zakwalifikowaniu do projektu w przypadku wolnych miejsc - według kolejności na liście rezerwowej;
  • Lista uczestników zostanie uznana za ostateczną, jeśli w terminie 3 dni od daty ogłoszenia wyników nie wpłyną do koordynatora projektu lub Dyrektora szkoły żadne pisemne odwołania lub po wprowadzeniu korekt i rozpatrzeniu ewentualnych odwołań;
  • Kwalifikację uczestników do udziału w projekcie uznaje się za zakończoną
    w momencie zatwierdzenia listy podstawowej i list rezerwowych uczestników przez Komisję Rekrutacyjną oraz podpisania przez uczestników oraz ich rodziców/prawnych opiekunów Regulaminu Praktyk Zagranicznych podczas pierwszego spotkania organizacyjnego;