kosciuszkoGodło PolskiZespół Szkół Nr 1

im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie

ul. Zamkowa 1, 22-300 Krasnystaw

tel/fax: (82) 576 37 55

e-mail: zspnr1.kosciuszko@gmail.com

NOWOCZESNY KUCHARZ to zajęcia dla uczniów naszej szkoły. Projekt skałada się z 4 modułów:

  • SUSHI
  • Agroturystyka
  • Carving
  • Diety

Zajęcia SUSHI 


Image00002Cel projektu - Teoretyczne i praktyczne nabycie umiejętności przygotowania sushi.

Warsztaty Sushi wprowadziły naszych uczniów w tajniki najmodniejszego japońskiego menu w niezwykłej atmosferze i wspólnym poczęstunku. 
Nasze szkolenie to nie tylko były ćwiczenia ale również, świetna zabawa oraz integracja uczniów połączona z degustacją SUSHI. 

Podczas zajęć Sushi uczniowie zdobyli wiedzę jak prawidłowo i zawodowo przyrządzać Sushi . Nauczyli się tworzyć poszczególne rodzaje i zestawy Sushi takie jak: nigiri, hosomaki, futomaki, uramaki, temaki oraz niezbędne składniki do ich przyrządzenia.  Udział w projekcie Sushi to nie tylko ćwiczenia, ale także wspólnie spędzony czas w przyjaznej atmosferze. W przyszłości może ktoś z osób uczestniczących w tych zajęciach zostanie Masterem Sushi.

Udział w projekcie to była wspaniała forma spędzenia czasu wolnego.

Zajęcia Agroturystyka

Uczniowie klas z branży gastronomicznej naszej szkoły uczestniczą w zajęciach – Agroturystyka, jako moduł zajęć w ramach kursu Nowoczesny kucharz.

Uczestnicy zajęć zapoznają się z czynnościami niezbędnymi do rozpoczęcia działalności agroturystycznej  lub w ramach turystyki wiejskiej. W tym celu wypełniają dokumenty niezbędne do zgłoszenia działalności w Urzędzie Gminy. Rozważają różne alternatywy związane z prowadzeniem gospodarstwa agroturystycznego. Uczniowie zapoznają się także z wymaganiami wobec Urzędu Skarbowego w zakresie podatku dochodowego jak i podatku VAT, przy prowadzeniu takiej działalności przez rolników, dowiadując się, że nie zawsze trzeba płacić podatki, przy spełnieniu określonych warunków .

Część zajęć prowadzona jest w pracowni gastronomicznej , gdzie młodzież przygotowuje potrawy kuchni regionalnej, dzięki której agroturystyka może być atrakcyjna. Domowe wyrabianie masła, pieczenie chleba, czy lepienie pierogów to dobre przykłady dla kuchni w gospodarstwie agroturystycznym

Agroturystyka, tak jak inna działalność zarobkowa nie może się obyć bez dobrego marketingu. Uczniowie wiedzą, że najlepszą formą promocji jest marketing szeptany, ale również projektują logo, przygotowują foldery reklamowe i wizytówki potencjalnego swojego gospodarstwa agroturystycznego.

Dziś w zabieganym świecie polska wieś jest atrakcją turystyczną i wiedza zdobyta na tych zajęciach może w przyszłości być wykorzystana przez uczniów do prowadzenia agroturystyki w swoim gospodarstwie.

agro









agro1

 

 Zajęcia Carving

Carving to niezwykła sztuka rzeźbienia fantazyjnych wzorów w warzywach oraz owocach. Chociaż wywodzi się z Dalekiego Wschodu, podbiła także Polskę. Słowo carving pochodzi z języka angielskiego i oznacza krojenie a także rzeźbienie i idealnie oddaje istotę tej sztuki. Chodzi po prostu o rzeźbienie w owocach i warzywach ale jeżeli ktoś uważa, iż jest to tak proste jak się wydaje to może się rozczarować! W ten sposób mogą powstać niepowtarzalne dzieła sztuki, które wymagają niezwykłej precyzji oraz talentu wykonawcy.

Wyróżnić można cztery zasadnicze odmiany carvingu:

  •     carving europejski - prosty, ale efektowny; nieco bardziej wyrafinowane garnirowanie;
  •     carving tajski - skomplikowany, z dużą ilością drobnych elementów, ząbków, nacięć;
  •     carving chiński - swoiste "wycinanki" ze skórek owoców;
  •     rzeźby przestrzenne z owoców i warzyw.

 Najbardziej złożone wzory wymagają nieraz wielu godzin przygotowania poprzedzonych latami praktyki, ale prostsze dekoracje z owoców i warzyw można wykonać samemu. Przy odrobinie cierpliwości i koncentracji wyczarować można naprawdę efektowne kompozycje.

Dlatego też warto zainteresować się rzeźbieniem w owocach i warzywach - może odkryjemy w sobie ten niezwykły talent?


Image00004

 

 

 Zajęcia Diety

Image00001

Projekt dla uczniów  kształcących się w technikum żywienia i usług gastronomicznych i w  zasadniczej szkole  zawodowej w zawodzie kucharz.

Kompleksowa diagnostyka dietetyczna i suplementacja – innowacyjne podejście do codziennego żywienia uwzględniając  jakość życia.

Uczestnikami zajęć są uczniowie klas  gastronomicznych.

Główne cele projektu:

Projekt odpowiada potrzebom zdobycia wiedzy i umiejętności uczniów oraz sprzyja podniesieniu jakości kształcenia w szkole. Poprzez dodatkowe zajęcia uczniowie mają szansę na zdobycie dodatkowych cennych umiejętności, wiedzy i doświadczenia niezbędnego w przyszłej pracy zawodowej. Młodzież zdobędzie  poszerzy wiedzę z zakresu podstaw dietetyki i planowania żywienia.

Cel ogólny projektu:

 Wspieranie uczestników kształcenia zawodowego w zdobyciu i wykorzystaniu wiedzy, umiejętności i kwalifikacji mających na celu osobisty rozwój, zwiększenie szans na przyszłe zatrudnienie oraz zapewnienie uczestnictwa w lokalnym i regionalnym rynku pracy.

Uczestnik  po zajęciach będzie umiał:

  • • planować produkcję w oparciu o zasady GHP i GMP,
  • • planować fazy procesu produkcyjnego w procesie wytwarzania potraw
  • • planować ilość surowców i półproduktów potrzebnych do sporządzania określonej ilości potraw,
  • • planować ilość potraw na podstawie ilości surowców i półproduktów,
  • • planować ilość surowców i półproduktów potrzebnych do sporządzania określonej ilości potraw,
  • · wykonać potrawy charakterystyczne dla danych diet

 

 

 

plan200x200dziennik200x200kulinarni

lightbox

bip logo