Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. T. Kościuszki w związku z realizowanym projektem „Nowa Szkoła Zawodowa” współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 12.4 Kształcenie zawodowe, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 zaprasza do składania ofert cenowych w celu wyboru wykonawcy na przeprowadzenie kursów podnoszących kompetencje dla nauczycieli zawodu i/lub instruktorów praktycznej nauki zawodu.
- I.Tryb udzielenia zamówienia
Zamówienie do 30.000 euro (art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych: Dz.U. z 2016 r. poz. 1020) zgodnie z procedurą rozeznania rynku, o której mowa
w „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020”
- II.Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja specjalistycznych kursów podnoszących kompetencje
dla nauczycieli zawodu i instruktorów praktycznej nauki zawodu.
Część I
Nazwa szkolenia:„Szkolenie + egzamin dla instruktorów spawalnictwa MAG + TIG”
Przewidywana liczba Uczestników: 3 nauczycieli zawodu lub/i instruktorów praktycznej nauki zawodu
Liczba godzin szkolenia: 210 godzin (w tym minimum 150 godzin zajęć praktycznych)
Miejsce realizacji szkoleń: Krasnystaw. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zajęć poza granicami miasta, z tym, że Wykonawca musi zapewnić na własny koszt dojazd uczestnikom projektu do miejsca realizacji zajęć lub zapewnić uczestnikom zwrot kosztów dojazdu
Przewidywany termin realizacji szkolenia: czerwiec – sierpień 2017 roku
Celem szkolenia jest uzyskanie uprawnień do wykonywania spoin pachwinowych blach i rur ze stali ferrytycznych metodą MAG (135) i TIG (141) zgodnie z obowiązującymi przepisami i aktualnymi normami.
Źródło finansowania:szkolenie w całości finansowane jest ze środków publicznych, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 12.4 Kształcenie zawodowe Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020
Część II
Nazwa szkolenia:„Szkolenie + egzamin dla instruktorów spawalnictwa MAG + MIG”
Przewidywana liczba Uczestników: 3 nauczycieli zawodu lub/i instruktorów praktycznej nauki zawodu
Liczba godzin szkolenia: 210 godzin (w tym minimum 150 godzin zajęć praktycznych)
Miejsce realizacji szkoleń: Krasnystaw. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zajęć poza granicami miasta, z tym, że Wykonawca musi zapewnić na własny koszt dojazd uczestnikom projektu do miejsca realizacji zajęć lub zapewnić uczestnikom zwrot kosztów dojazdu
Przewidywany termin realizacji szkolenia: czerwiec – sierpień 2017 roku
Celem szkolenia jest opanowanie umiejętności spawania spoinami czołowymi blach metodą MIG w różnych pozycjach spawania spawalniczych, uzyskanie uprawnień spawalniczych oraz opanowanie umiejętności spawania spoinami pachwinowymi blach i rur do blach metodą MAG w różnych pozycjach spawania i uzyskanie uprawnień spawalniczych zgodne z obowiązującymi przepisami i aktualnymi normami.
Wymagania dotyczące realizacji szkolenia dla obu części (I i II)
- Wymagane jest aby szkolenie miało charakter aktywny, wymagający zaangażowania wszystkich uczestników szkolenia. W trakcie przebiegu zajęć teoretycznych powinny być wykorzystywane wykłady, pokazy, prezentacje oraz zastosowane metody i techniki nauczania dostosowane do tematyki prowadzonych zajęć.
- Wykonawca powinien zapewnić gazy do nauki spawania, drut do nauki spawania, materiał przeznaczony do nauki procesu spawania w ilości niezbędnej do realizacji zajęć praktycznych,
- Wykonawca powinien zapewnić kadrę która zostanie oddelegowana do pełnienia funkcji trenera na szkoleniu będącym przedmiotem niniejszego postępowania, posiadającą: doświadczenie w szkoleniu praktycznym osób w zakresie spawania trener musiał przeprowadzić co najmniej1 szkolenie praktyczne osób w zakresie spawania, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert.
- Wykonawca powinien prowadzić szkolenie w sposób uzgodniony z Zamawiającym,
wg ustalonego harmonogramu (wzór harmonogramu dostarczy Zamawiający), zgłaszając niezwłocznie Zamawiającemu wszelkie zmiany w harmonogramie. - Wykonawca zobowiąże się do przeprowadzenia szkolenia z należytą starannością, zgodnie
z zasadami współczesnej wiedzy i obowiązującymi przepisami, w tym przepisami bhp i ppoż. - Zamawiający wymaga przeprowadzenia egzaminów przez instytucję szkoleniową posiadającą atest lub zgodę Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach uprawniającą do szkolenia spawaczy w oparciu
o wytyczne, zgodnie z uregulowaniami prawnymi w tym zakresie - Każdy Uczestnik szkolenia powinien mieć zapewnione odzież ochroną oraz dostępu do sprzętu, maszyn i urządzeń umożliwiających odbycie szkolenia tj. osobne stanowisko do zajęć praktycznych – stanowisko spawalnicze wraz z osprzętem niezbędnym do wykonywania ćwiczeń spełniających wymagania bhp i p.poż,
- Wykonawcy są zobowiązani do ubezpieczenia Uczestników na okres realizacji szkolenia,
- Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia oraz przekazania Zamawiającemu kopi dokumentacji szkolenia, w tym m. in.: dziennika zajęć, listy obecności za każdy miesiąc osobno – według wzoru przesłanego Zamawiającego, protokołu odbioru materiałów szkoleniowych, protokołu z przeprowadzonego egzaminu, rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zawierających: nr, imię
i nazwisko, PESEL uczestnika szkolenia, nazwę szkolenia oraz datę wydania zaświadczenia, kopię zaświadczeń.- Po zakończeniu szkolenia uczestnicy szkolenia przystąpią do egzaminu zewnętrznego przeprowadzonego przez egzaminatora Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach.
- Koszt podejścia do egzaminu musi być wliczony w cenę szkolenia.
- Szkolenie zakończy się wydaniem świadectwa oraz Książeczki Spawacza według aktualnych norm wystawionej przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach z właściwymi wpisami dotyczącymi metod spawania oraz zakresem uprawnień. Uzyskane uprawnienia dają kwalifikacje Europejskiego Spawacza Ręcznego w danej metodzie.
- Po zakończeniu szkolenia Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kopię dokumentacji szkolenia,
dzienników zajęć, list obecności, zaświadczeń i świadectw czeladniczych oraz dokumentów potwierdzających ich odbiór, - Wykonawca umożliwi Zamawiającemu przeprowadzenie ankiet monitorujących i ewaluacyjnych projekt wśród uczestników szkolenia.
- Wykonawca powinien wyposażyć Uczestników szkolenia w materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji zajęć w tym: długopis, notatnik oraz podręcznik dotyczący zakresu szkolenia przygotowujący uczestnika szkolenia do zdania egzaminu przed komisją egzaminacyjną /nie może być on kopiowany/
- Wykonawca winien zapewnić uczestnikom szkolenia podczas trwania szkolenia serwis kawowy /kawa, herbata, napoje, ciastka/.
- Wykonawca winien zapewnić oznakowanie sal i pracowni, w których realizowane jest szkolenie, podczas prowadzenia zajęć sale i pracownie powinny być oznaczone przy pomocy logo Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020, logo promocyjne województwa lubelskiego oraz flagi Unii Europejskiej z odwołaniem słownym
do UE i EFS wraz z informacją o organizowanym szkoleniu – format minimum A-3.
- Wykonawca powinien prowadzić szkolenie w sposób uzgodniony z Zamawiającym,
Wykonawca będzie miał obowiązek
- prowadzenia dokumentacji szkoleniowej zgodnie z zawartą umową na realizację usługi,
- zapewnienia odpowiedniej liczby i typu sprzętu na potrzeby realizacji zajęć praktycznych,
- przechowywania dokumentacji związanej z realizacją szkolenia w ramach projektu w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo oraz informować Zamawiającego
o miejscu archiwizacji ww. dokumentów, - zapewnienia dostępu do zaplecza sanitarnego podczas trwania szkolenia,
- W ramach udzielonego zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do wydania uczestnikowi szkolenia po ukończonym szkoleniu odpowiedniego zaświadczenia wraz z suplementem zgodnie ze wzorem zawartym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012r.
w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2014r., poz. 622). - Wykonawca szkolenia jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu kserokopii zaświadczeń
o ukończonym szkoleniu wydawanych zgodnie obowiązującymi przepisami.
- III.Nazwa i kod określone we Wspólnym Słowniku Zamówień
Kod CPV: 80500000- 9 usługi szkoleniowe
- IV.Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:
- posiadają udokumentowane doświadczenie w realizacji usług określonych w opisie przedmiotu zamówienia (minimum 3 szkolenia co najmniej 100 godzin każdo) lub usług tożsamych oraz niezbędną wiedzę do wykonywania zadania określonego w opisie przedmiotu zamówienia. (Weryfikacja spełnienia warunku: podstawę do oceny w/w warunku będzie stanowił załącznik nr 2 do zapytania ofertowego)
- dysponują potencjałem technicznym – zajęcia winny być prowadzone w pomieszczeniu przestronnym i przewiewnym, który posiada dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie zajęć wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz p.poż. Sala powinna być wyposażona w pomoce dydaktyczne, umożliwiające prawidłową realizację kształcenia będącego przedmiotem zamówienia oraz sprzęt i materiały niezbędne do realizacji zajęć praktycznych.
- zapewnią odpowiednią bazę szkoleniową tj. przeprowadzą zajęcia wyposażone w odpowiedni sprzęt dydaktyczny dostosowany ilościowo i jakościowo (stanowisko spawalnicze wraz z osprzętem do wykonywania ćwiczeń spełniać winno wymagania rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 7 kwietnia 2000 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych),
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
- wykonawcą może być wyłącznie podmiot uprawniony do występowania w obrocie prawnym,
- z zamówienia wykluczeni są wykonawcy powiązani osobowo lub kapitałowo
z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań
w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy
a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji;
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa
w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub
w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli (Weryfikacja spełnienia warunku: na podstawie załącznika nr 4 do zapytania ofertowego).
- Z zamówienia wykluczone są osoby zatrudnione w instytucjach uczestniczących w realizacji RPO WL 2014-2020 w sytuacji gdy występuje konflikt interesów, o którym mowa
w Wytycznych programowych dotyczących systemu wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 w zakresie Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzona w oparciu
o przedłożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenia stanowiące załączniki do niniejszego zapytania. Oferty Wykonawców, którzy nie przedłożą wymaganych dokumentów i oświadczeń stanowiących załączniki doniniejszego zapytania zostaną uznane za nieważne i nie będą podlegały ocenie.
- V.Termin związania ofertą
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- VI.Opis sposobu przygotowywania oferty
- Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
- Ofertę szkolenia – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego – należy sporządzić czytelnie w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej.
- Zamawiający dopuszcza składanie korespondencji tylko pisemnie, osobiście lub drogą pocztową.
- Oferta powinna być czytelna i złożona w języku polskim.
- Wszelkie zmiany w tekście oferty (przekreślenia, poprawki dopiski) powinny być podpisane lub parafowane przez Wykonawcę, w przeciwnym wypadku nie będą uwzględniane.
- Oferta Wykonawcy oraz załączniki muszą być podpisane przez Wykonawcę lub upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy zgodnie z treścią dokumentu określającego status Wykonawcy, bądź treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.
- Wykonawca składa formularz ofertowy z wskazaniem ceny za wszystkie elementy stanowiące przedmiot zamówienia.
- Na ofertę składają się następujące dokumenty i oświadczenia:
- Formularz ofertowy – stanowiący załącznik nr 1,
- Wykaz doświadczenia w realizacji zajęć szkoleniowych z zakresu zgodnego z przedmiotem zamówienia (Załącznik nr 2) – w przypadku kiedy Wykonawca składa ofertę na obie części składa dwa załączniki nr 2 osobno na każdą z części,
- Wykaz zawierający lokalizację (adres) miejsca szkolenia i wyposażenia(Załącznik nr 3)
- Oświadczenie Dostawcy/Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 4),
- Program szkolenia (Załącznik nr 5) - w przypadku kiedy Wykonawca składa ofertę na obie części składa dwa programy osobno na każdą z część,
- CV wykładowców (Załącznik nr 6).
- VII.Miejsce oraz termin składania ofert
- Ofertę należy złożyć w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. T. Kościuszki
w Krasnymstawie, Biuro Projektu „Nowa Szkoła Zawodowa”, ul. Zamkowa 1, 22-300 Krasnystaw. - Ofertę należy złożyć w nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie (paczce). Kopertę (paczkę) należy opisać następująco:
Nazwa i adres Wykonawcy Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. T. Kościuszki w Krasnymstawie , ul. Zamkowa 1, 22-300 Krasnystaw Biuro Projektu: „Nowa Szkoła Zawodowa”
Oferta na realizację szkolenia: Część I „Szkolenie + egzamin dla instruktorów spawalnictwa MAG+ TIG” Część II „Szkolenie + egzamin dla instruktorów spawalnictwa MAG+ MIG” nie otwierać przed 21.06.2017r. |
- Oferty nie zawierające wymaganych dokumentów i oświadczeń, złożone po terminie lub
w innym miejscu nie będą rozpatrywane. - Termin złożenia oferty do dnia: 21.06.2017 r.
- VIII. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty
Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:
L.p. | Kryterium oceny | Sposób oceny |
1. |
Koszt szkolenia – 60% |
Najniższa cena – 60 pkt. (Cn:Cb) x 100 x 60% gdzie Cn - cena najniższa Cb – cena badana Najkorzystniejsza oferta może otrzymać maksymalnie 60 pkt. |
2. |
Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń będących przedmiotem zamówienia – 40% |
Liczba przeprowadzonych kursów w zakresie szkolenia będącego przedmiotem zamówienia: - powyżej 3 – 2 punkty - od 4 do 6 – 3 punkty - powyżej 6 – 4 punkty Obliczenie punktów za powyższe kryterium nastąpi wg poniższego wzoru: (Lp: maxLp) x 100 x 40% gdzie: Lp – liczba punktów uzyskanych przez instytucję szkoleniową maxLp – maksymalna liczba punktów jaką może uzyskać instytucja szkoleniowa Zamawiający uwzględni szkolenia powyżej 100 godzin szkoleniowych. |
- Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane
z wykonaniem zamówienia. Cena oferty to cena brutto w PLN, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, podana cyfrowo i słownie, cena może być tylko jedna. Cena nie ulega zmianie przez cały okres realizacji zamówienia. W przypadku rozbieżności między kwotami podanymi słownie i cyfrowo, za wiążącą Zamawiający uznawać będzie wartość podaną słownie. - W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert lub przedłożenia dodatkowych dokumentów w celu weryfikacji spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wzywania Wykonawców do złożenia wyjaśnień lub przedłożenia dokumentów oraz składania wyjaśnień.
- Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów
w oparciu o ustalone wyżej kryteria. - Ważna oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów (suma kryteriów) uznana zostanie za najkorzystniejszą. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zostanie wezwany do podpisania umowy.
- IX.Unieważnienie postępowania
Zamawiający ma prawo do unieważnienia postępowania, jeżeli wystąpią następujące okoliczności:
- w postępowaniu wpłynęły wadliwe oferty i nie można usunąć ich wad,
- w toku postępowania ujawniono niemożliwą do usunięcia wadę postępowania uniemożliwiającą zawarcie zgodnej z Projektem umowy,
- w postępowaniu doszło do naruszenia zasad określonych w Regulaminie.
- X.Sposób porozumiewania się z Wykonawcami
- Osoba do kontaktów: Małgorzata Kiendrak – 721-584-901
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zaproszenia.
- Wszelkie wyjaśnienia dotyczące niniejszego zapytania przekazywane będą pisemnie, faksem, pocztą e-mail oraz telefonicznie. Wybór Wykonawcy nastąpi z zachowaniem zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania ubiegających się o zamówienie.
- XI.Inne informacje
- Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą, który przedstawił ofertę najkorzystniejszą, zgodnie z wymogami określonymi w niniejszym zapytaniu ofertowym.
- Zamawiający zawiadomi wybranego Wykonawcę o miejscu i terminie podpisania umowy oraz ustali szczegółowy termin realizacji szkolenia.
- Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania istotnych zmian postanowień umowy
w zakresie:
a) terminu realizacji umowy;
b) harmonogramu realizacji umowy;
c) zasad płatności (Zamawiający informuje, że termin płatności wynagrodzenia Wykonawcy uzależniony jest od terminu wpłynięcia na konto Zamawiającego środków przeznaczonych
na pokrycie wydatków związanych z realizacją projektu na etapie, w którym uczestniczył
w nim Wykonawca i może ulegać opóźnieniom);
- Wskazane powyżej istotne zmiany postanowień umowy zostaną wprowadzone do umowy pod warunkiem wystąpienia w toku realizacji Projektu okoliczności uzasadniających wprowadzenie zmian w celu należytej realizacji Projektu. Zmiany zostaną wprowadzone w drodze aneksu
do umowy bądź zmiany załączników do umowy.
Załączniki :
- Formularz ofertowy – stanowiący Załącznik nr 1,
- Wykaz doświadczenia w realizacji zajęć szkoleniowych z zakresu zgodnego
z przedmiotem zamówienia (Załącznik nr 2), - Wykaz zawierający lokalizację (adres) miejsca szkolenia i wyposażenia(Załącznik nr 3)
- Oświadczenie Dostawcy/Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 4),
- Program szkolenia (Załącznik nr 5),
- CV wykładowców (Załącznik nr 6).