REGULAMIN REKRUTACJI
DO UDZIAŁU W PROJEKCIE
„Europejskie praktyki zawodowe – Zetka w Hiszpanii”
realizowanym w ramach projektu
ERASMUS+
Niniejszy Regulamin określa zasady uczestnictwa w projekcie „Europejskie praktyki zawodowe – Zetka
w Hiszpanii” realizowanego w ramach programu Erasmus+ przez Zespół Szkół Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie a w szczególności:
- punktowe/wagowe kryteria kwalifikacyjne,
- zasady kwalifikacji uczestników,
- formalne i organizacyjne procedury rekrutacji i przyjmowania zgłoszeń.
Uczestnicy projektu odbędą 3-tygodniową praktykę zawodową zorganizowany we współpracy z:
- euroMind Projects / Hiszpania/ - dla 54 uczestników kształcących się
w zawodach: technik ekonomista, technik mechanik, technik budownictwa/murarz -tynkarz, technik żywienia i usług gastronomicznych/kucharz, technik usług fryzjerskich i technik pojazdów samochodowych/mechanik pojazdów samochodowych .
Koszty podróży, pobytu i praktyk zawodowych będą w całości finansowane ze środków Unii Europejskiej - programu Erasmus+. Praktyki zagraniczne będą realizowane w następujących terminach:
Miejscowość |
Liczba uczestników |
Partner / Kraj |
Termin mobilności |
SEWILLA |
18+2 |
euroMind Projects / Hiszpania |
11.04.2021-01.05.2021 |
UBEDA |
18+2 |
euroMind Projects / Hiszpania |
05.09.2021-25.09.2021 |
MALAGA |
18+2 |
euroMind Projects / Hiszpania |
13.02.2022-05.03.2022 |
- GRUPA DOCELOWA OBJĘTA PROCESEM REKRUTACJI
- O zakwalifikowanie do udziału w projekcie aplikować mogą wyłącznie uczniowie Zespołu Szkół Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie kształcący się w zawodach: technik ekonomista, technik mechanik, technik budownictwa/murarz - tynkarz, technik żywienia i usług gastronomicznych/kucharz, technik usług fryzjerskich, technik pojazdów samochodowych/mechanik pojazdów samochodowych
- Uczestnikami projektu w Hiszpanii będzie 54 uczniów w podziale na 3 tury.
W każdej turze będzie uczestniczyło 18 uczniów kształcących się w zawodach:
- technik ekonomista – 2 uczniów,
- technik mechanik – 1 uczeń,
- technik budownictwa/murarz-tynkarz – 1 uczeń,
- technik żywienia i usług gastronomicznych/kucharz – 10 uczniów,
- technik usług fryzjerskich - 2 uczniów
- technik pojazdów samochodowych/mechanik pojazdów samochodowych – 2 uczniów
- Kwalifikowanie uczestników do projektu odbędzie się według:
- Wszystkich wymaganych kryteriów formalnych;
- Zestawienia ogólnej sumy punktów uzyskanych w procesie rekrutacji
w ramach kryteriów merytorycznych oraz kryteriów premiujące; - Braku odniesienia do wskazanych w podpunkcie 3.5 Regulaminu Rekrutacji kryteriów wykluczających;
- PROCEDURA PRZYJMOWANIA ZGŁOSZEŃ
- Wyboru uczestników projektu wśród kandydatów dokona Komisja Rekrutacyjna powołana Zarządzeniem przez Dyrektora szkoły pana Wojciecha Maślony.
- Wszystkie pytania odnośnie procedury rekrutacji oraz dokumentacji kierować należy bezpośrednio do koordynatora projektu: pani Moniki Łepik lub do specjalisty ds. monitoringu i ewaluacji: pani Małgorzaty Jędruszczak;
- Procedura rekrutacji obejmuje następujące etapy:
- zaproszenie uczniów do udziału w projekcie poprzez akcję informacyjną, publikację Ogłoszenia Rekrutacyjnego oraz udostępnienie całości dokumentacji rekrutacyjnej wraz
z niniejszym Regulaminem; - złożenie wymaganego kompletu dokumentów rekrutacyjnych w ciągu 7 dni od spotkania rekrutacyjnego zaplanowanego dla grupy I w lutym 2021, grupy II w maju 2021 i grupy III
w październiku 2021 w sekretariacie szkoły lub u koordynatora projektu. - Komplet dokumentów obejmuje:
- Formularz rekrutacyjny do udziału w projekcie Erasmus+;
- Oświadczenie o braku przeciwwskazań lekarskich – jako załącznik nr 1 do formularza rekrutacyjnego (podpisane przez rodzica/prawnego opiekuna ucznia);
- Pisemna rekomendacja nauczyciela kierunkowego przedmiotu zawodowego stanowiąca załącznik nr 2 do formularza rekrutacyjnego;
- Pisemna opinia pedagoga szkolnego stanowiąca załącznik nr 3 do formularza rekrutacyjnego;
- przekazanie potwierdzenia przyjęcia kompletu dokumentów rekrutacyjnych dla ucznia
i rodzica poprzez dziennik elektroniczny; - weryfikacja dokumentów przez Komisję Rekrutacyjną pod względem formalnym
i merytorycznym, - przeprowadzenie przez członków Komisji Rekrutacyjnej wskazanych
w kryteriach rekrutacji rozmów indywidualnych w języku angielskim; - ogłoszenie wyników kwalifikacji na tablicy ogłoszeń obok pokoju nauczycielskiego
w postaci listy rankingowej wraz z listami rezerwowymi w podziale na dany kierunek kształcenia uczestników, w terminie 7 dni od daty złożenia dokumentów, - przyjęcie ewentualnych, pisemnych odwołań od wyników prac Komisji Rekrutacyjnej
w terminie 5 dni do dyrektora szkoły/koordynatora, - w przypadku niewyłonienia przewidzianej wnioskiem projektowym liczby uczestników koordynator projektu ogłosi rozpoczęcie rekrutacji uzupełniającej. Będzie ona realizowana na zasadach identycznych, jak rekrutacja pierwotna, a o fakcie i terminach jej rozpoczęcia szkoła poinformuje nowym Ogłoszeniem Rekrutacyjnym.
- odbycie pierwszego spotkania informacyjno – organizacyjnego dla uczestników zakwalifikowanych do projektu odbędzie się terminie 14 dni po zakończeniu rekrutacji.
- Procedura rekrutacji uzupełniającej stosowana będzie także w przypadku braku możliwości zastąpienia w składzie grupy projektowej ucznia, który został zakwalifikowany do udziału, ale złożył rezygnację już po ogłoszeniu wyników rekrutacji bądź w wyniku złamania postanowień Regulaminu Stażu Zagranicznego został usunięty z grona uczestników projektu;
- KRYTERIA REKRUTACJI UCZESTNIKÓW
- Kryteria wyboru uczestników podzielone są na formalne, merytoryczne, premiujące
i wykluczające; - Do kryteriów formalnych zaliczamy:
- przynależność do wskazanej w punkcie pierwszym Regulaminu grupy docelowej;
- kształcenie na poziomie klas I-IV we wskazanych zawodach;
- przedłożenie we wskazanych terminach wszystkich wymaganych i kompletnych dokumentów rekrutacyjnych,
- uzyskanie formalnej, pisemnej rekomendacji do udziału w projekcie podpisanej przez nauczyciela kierunkowego przedmiotu zawodowego,
- załączenie pisemnej opinii pedagoga szkolnego,
- posiadanie dowodu osobistego lub paszportu z terminem ważności obejmującym minimum 1 rok od daty zakończenia procedury rekrutacji (lub złożenie pisemnego zobowiązania do przedłożenia w/w dokumentu w nieprzekraczalnym terminie do 1 miesiąca od daty zamknięcia procedury rekrutacji);
W przypadku niespełnienia przez ucznia któregokolwiek ze wskazanych powyżej kryteriów formalnych dokumentacja rekrutacyjna nie będzie dalej analizowana pod kątem kryteriów merytorycznych, premiujących czy wykluczających, a w protokole prac Komisji Rekrutacyjnej oraz na liście rankingowej obok imienia i nazwiska ucznia umieszczona zostanie adnotacja: „Nie spełniono kryteriów formalnych”;
- Do kryteriów wykluczających zaliczamy:
- Posiadanie przez ucznia nagany Dyrektora szkoły (kryterium weryfikowane na podstawie informacji wychowawcy klasy);
- Posiadanie przez ucznia łącznego, procentowego wskaźnika frekwencji na obowiązkowych, planowych zajęciach lekcyjnych poniżej 50% (ostatni pełny semestr);
- Posiadanie więcej niż jednej oceny niedostatecznej przez ucznia uzyskanej w klasyfikacji za ostatni, pełny semestr poprzedzający proces rekrutacji;
- Brak pozytywnej rekomendacji do udziału w projekcie wystawionej przez pedagoga szkolnego i nauczyciela przedmiotów zawodowych.
W przypadku spełnienia przez ucznia któregokolwiek ze wskazanych powyżej kryteriów wykluczających, dokumentacja rekrutacyjna nie będzie dalej analizowana pod kątem kryteriów merytorycznych i premiujących, a w protokole prac Komisji Rekrutacyjnej oraz na liście rankingowej obok imienia i nazwiska ucznia umieszczona zostanie adnotacja: „Odrzucono ze względu na kryterium wykluczające”;
- Do kryteriów merytorycznych zaliczamy:
- Osiągnięcia szkolne ucznia w zakresie średniej ocen ze wszystkich przedmiotów zawodowych za ostatni pełny semestr według skali punktowej umieszczonej poniżej
w Tabeli 1; - Osiągnięcia szkolne ucznia w zakresie oceny z języka angielskiego (podstawowy język projektu) za ostatni pełny semestr według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1;
- Ocenę komunikatywności w języku angielkim oceniaoną przez nauczyciela języka angielksiego w trakcie romowy;
- Zachowanie ucznia (ocena wychowawcy klasy) za ostatni pełny semestr według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1;
- Frekwencja ucznia na planowych, obowiązkowych zajęciach lekcyjnych - % frekwencji za ostatni semestr według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1;
- Do kryteriów premiujących zaliczamy:
- Udział w konkursach, olimpiadach, reprezentowanie szkoły – punktacja według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1;
- Pochodzenie z rodziny niepełnej, wielodzietnej, o niskim statusie materialnym, uczeń z orzeczeniem o niepełnosprawności, zamieszkanie na terenach objętym wskaźnikiem DEGURBA 3 - punktacja według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1;
- uczniowie klas programowo najwyższych będą rekrutowani do wyjazdu w pierwszej kolejności ze względu na termin ukończenia szkoły i posiadane umiejętności zawodowe - punktacja według skali punktowej umieszczonej poniżej w Tabeli 1.
TABELA 1: SKALE PUNKTOWE KRYTERIÓW REKRUTACYJNYCH
L.p. |
Kryterium |
Liczba punktów |
|||
1. |
Ocena z języka angielskiego |
Max 6 punktów |
|||
Ocena |
dopuszczająca |
2 pkt. |
|||
dostateczna |
3 pkt. |
||||
dobra |
4 pkt. |
||||
bardzo dobra |
5 pkt. |
||||
celująca |
6 pkt. |
||||
2. |
Rozmowa w języku angielskim – ocena komunikatywności |
0-10 pkt. |
|||
3. |
Średnia ocen z przedmiotów zawodowych/ostatni semestr |
Max 6 punktów |
|||
Średnia |
poniżej 3.0 |
0 pkt. |
|||
pomiędzy 3.00 – 3.51 |
1 pkt. |
||||
pomiędzy 3.51 – 4.00 |
2 pkt. |
||||
pomiędzy 4.01 – 4.50 |
3 pkt. |
||||
pomiędzy 4.51 – 4.99 |
4 pkt. |
||||
pomiędzy 5.00 - 5.51 |
5 pkt. |
||||
pomiędzy 5.52 - 6.00 |
6 pkt. |
||||
4. |
Ocena z zachowania |
Max 10 punktów |
|||
Zachowanie |
naganne, nieodpowiednie, poprawne |
0 pkt. |
|||
dobre |
3 pkt. |
||||
bardzo dobre |
6 pkt. |
||||
wzorowe |
10 pkt. |
||||
5. |
Frekwencja |
Max 8 punktów |
|||
Frekwencja |
pomiędzy 70 % - 80 % |
2 pkt. |
|||
pomiędzy 81 % a 90 % |
4 pkt. |
||||
pomiędzy 91 % a 100 % |
8 pkt. |
||||
6. |
Udział w konkursach, olimpiadach, reprezentowanie szkoły |
Dodatkowo od 0 do 6 pkt. |
|||
7. |
Pochodzenie z rodziny niepełnej, wielodzietnej, o niskim statusie materialnym, osoba z niepełnosprawnościami, zamieszkanie na terenach objętych wskaźniekiem DEGURBA-3 (weryfikowane we współpracy z wychowawcą klasy i pedagogiem szkolnym) |
Dodatkowo |
|||
8. |
Uczeń klasy programowo najwyższych |
Dodatkowo |
|||
- Łącznie do uzyskania w procesie rekrutacji jest 71 punktów;
- W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów o kolejności kandydatów na liście decyduje średnia ocen z przedmiotów zawodowych. Kolejnym kryterium rozstrzygającym będzie wyższa frekwencja, a następnie ocena z języka angielskiego;
- W postępowaniu kwalifikacyjnym przewiduje się utworzenie list rezerwowych (minimum po 2-3 kandydatów z każdego zawodu), wykorzystywanych w przypadku rezygnacji z udziału w projekcie osób wcześniej zakwalifikowanych, niewypełnienia wymaganych procedur lub niespełnienia przez nich warunków Regulaminu Praktyk Zagranicznych (np. absencji na zajęciach przygotowania językowego, kulturowego, pedagogicznego bądź spotkaniach organizacyjnych), co skutkuje skreśleniem z listy uczestników. Ewentualne uzupełniające postępowanie kwalifikacyjne zakłada poinformowanie osób z listy rezerwowej o zakwalifikowaniu do projektu w przypadku wolnych miejsc - według kolejności na liście rezerwowej;
- Lista uczestników zostanie uznana za ostateczną, jeśli w terminie 3 dni od daty ogłoszenia wyników nie wpłyną do koordynatora projektu lub Dyrektora szkoły żadne pisemne odwołania lub po wprowadzeniu korekt i rozpatrzeniu ewentualnych odwołań;
- Kwalifikację uczestników do udziału w projekcie uznaje się za zakończoną
w momencie zatwierdzenia listy podstawowej i list rezerwowych uczestników przez Komisję Rekrutacyjną oraz podpisania przez uczestników oraz ich rodziców/prawnych opiekunów Regulaminu Praktyk Zagranicznych podczas pierwszego spotkania organizacyjnego;